Zasady zdalnej nauki w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym Mistrzostwa Sportowego
Sytuacja, w której jesteśmy jest wyjątkowa i wymaga od nas wszystkich dyscypliny, otwartości i wzajemnego poszanowania.
1. Pracujemy w zakresie wszystkich obowiązujących zajęć edukacyjnych, przewidzianych w szkolnym planie nauczania dla danej klasy.
2. Pracujemy w przestrzeni aplikacji Teams w ramach usługi Microsoft Office 365.
3. Dokumentacja przebiegu nauczania oraz kontakt z Rodzicami dokonywane są w dzienniku Librus.
4. Wymagana aktywność w aplikacji Teams odbywa się w godzinach 8:00 - 14:00 (uczniowie), 8:00- 15:00 (nauczyciele).
5. Aktywność ucznia w aplikacji rozumiana jest jako uczestniczenie w zaplanowanej przez nauczyciela lekcji online, wykonywanie zadań, pisanie sprawdzianów, testów, zapoznawanie się z przygotowanymi materiałami, oglądanie materiałów filmowych, gotowość do rozmowy online lub na czacie.
6. Aktywność nauczyciela w czasie aktywności ucznia to planowanie i realizacja zajęć online, opracowywanie materiałów i ich zamieszczanie dla uczniów, gotowość do rozmowy online lub na czacie. Pozostały czas jest wykorzystany na sprawy dotyczące dokumentacji w dzienniku Librus i sprawy administracyjne.
7. Plan zajęć tworzony w aplikacji Teams będzie na bieżąco dostosowywany i modyfikowany przez nauczycieli w kalendarzu zespołu (klasy) w każdym tygodniu w zależności od planowanych treści i sposobu ich realizacji. Równocześnie w dzienniku Librus będzie dokumentowany przebieg aktywności zgodnie z utworzonym planem.
8. Przyjmuje się minimalny wymiar obowiązkowych aktywności w tygodniu.
Klasy na podbudowie szkoły podstawowej - 1a, 1b, 1c:
język polski , język angielski , matematyka - każdy przedmiot po 2;
język niemiecki , język włoski ,historia, WOS, chemia, fizyka, biologia, geografia, informatyka, religia, wychowanie fizyczne, filozofia, edukacja dla bezpieczeństwa – każdy przedmiot po 1;
Klasy na podbudowie gimnazjum 1d, 1e:
język polski , język angielski , matematyka - każdy przedmiot po 2;
język niemiecki ,historia, WOS, chemia, fizyka, biologia, geografia, informatyka, religia, wychowanie fizyczne, filozofia, edukacja dla bezpieczeństwa, WOK, podstawy przedsiębiorczości – każdy przedmiot po 1;
Klasy 2a, 2b, 2c:
język polski, język angielski, matematyka, biologia, geografia - każdy przedmiot po 2;
historia i społeczeństwo, język niemiecki, wychowanie fizyczne, dziennikarstwo sportowe, religia - każdy przedmiot po 1;
Klasy maturalne 3a, 3b:
język polski , język angielski , matematyka - każdy przedmiot po 3;
biologia, geografia, historia i społeczeństwo, język niemiecki, dziennikarstwo sportowe, matematyka w praktyce, religia, wychowanie fizyczne - każdy przedmiot po 1;
9. Ocenianie przedmiotowe – zgodnie ze Statutem Społecznego Liceum Ogólnokształcącego Mistrzostwa Sportowego ocena osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności, w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej i realizowanego w szkole programu nauczania. W przypadku przedmiotów z minimalną aktywnością 2 razy w tygodniu oraz więcej może to następować poprzez: odpowiedzi ustne podczas połączeń video, testy, quizy przygotowane online, prace pisemne, materiały filmowe potwierdzające wykonanie poleconego zadania (np.: ćwiczenia treningowego).
W przypadku przedmiotów z minimalną aktywnością 1 raz w tygodniu dopuszcza się ocenę z przedmiotu w formie projektu, przy czym aktywność tygodniową traktuje się jako obowiązek zamieszczania materiałów pomagających uczniowi w realizacji projektu.
Utrzymane pozostają terminy klasyfikacji klas maturalnych:
- informacja o przewidywanych ocenach : 27.03.2020
- termin klasyfikacji : 15.04.2020
- termin klasyfikacyjnej Rady Pedagogicznej : 22.04.2020
Ocena zachowania.
Ocena zachowania ucznia uwzględnia w szczególności:
a) respektowanie ogólnie przyjętych norm etycznych i zasad współżycia społecznego; (również przestrzeganie zasad obowiązujących w związku ze stanem epidemii);
b) frekwencję na zajęciach szkolnych; aktywność w realizacji zajęć w przestrzeni Teams;
c) aktywne uczestnictwo w treningach i innych zajęciach sportowych;
d) funkcjonowanie w środowisku szkolnym w tym uczestnictwo w uroczystościach szkolnych i innych przedsięwzięciach;
e) wywiązywanie się z obowiązków ucznia; terminowość w realizacji zajęć w przestrzeni Teams;
f) dbałość o honor i tradycję Szkoły;
g) dbałość o piękno mowy ojczystej;
h) dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne a także innych osób;
i) godne, kulturalne zachowanie się w Szkole również w Szkole wirtualnej i poza nią;
j) kulturę osobistą ucznia;
k) dbałość i poszanowanie mienia osobistego, szkolnego i ogólnospołecznego.
Zachowuje się wszystkie procedury dotyczące ustalania ocen z zachowania oraz odwołania od ustalonej oceny określone w Statucie Szkoły. Samooceny zachowania uczniowie dokonują poprzez przesłanie jej drogą elektroniczną ustaloną przez wychowawcę klasy najpóźniej do dnia poprzedzającego wystawienia ocen proponowanych.
10. Frekwencja . Nauczyciele prowadzący dane zajęcia edukacyjne odnotowują obecność na zajęciach uczniów w Librusie. W razie choroby i w zależności od jej przebiegu (np.: konieczna hospitalizacja) Rodzic zobowiązany jest powiadomić wychowawcę klasy o ewentualnym braku dyspozycji dziecka (dziennik, telefon, mail). Wychowawca klasy odnotowuje nieobecność usprawiedliwioną w dzienniku.
W przypadku braku kontaktu z uczniem w ramach zadanych aktywności na danym przedmiocie nauczyciel uczący ma obowiązek powiadomienia bezzwłocznie o tym fakcie wychowawcy klasy i dyrektora szkoły. Wychowawca klasy ustala przyczynę i powiadamia dyrektora szkoły. Unikanie zajęć zdalnych będzie traktowane jak wagary i karane zgodnie ze statutem Szkoły.
Zasady obowiązują od 25 marca 2020 do odwołania